maandag 16 maart 2009

Nummer 11 - 16/3/09

Lijn 45-Delfzijl tot Loppersum
Tussenstop; 't Zandt
Halte; Molenstraat óf de Kerk.
Dat is afhankelijk van hoe laat en hoe druk het is.
Halte Molenstraat is eigenlijk achter mijn huis.
Maar om er te komen moet ik om een heel blok huizen heen.
Halte de Kerk is verder lopen.
De laatste tijd ga ik er niet meer heen.
Waar de bus aan de Molenstraat nog een plek voor mij heeft,
zit ie bij de Kerk al vol.
Bovendien schijnt er een kraker te zitten aan de Karshof.
Logischerwijs verkies ik dus de halte Molenstraat boven die van de Kerk.
Om misschien, tijdens mijn wandeling naar de halte,
een glimp op te vangen van de zogenaamde kraker.
Lijn 142-Loppersum tot Groningen
(stiekem is dit gewoon dezelfde bus)
's Ochtends rond half 8 zit de bus al vol voordat hij Loppersum uit rijdt.
Dan luister ik naar de verhalen van dorpsgenoten.
Zo wist ik het dus van de kraker.
Na tienen zit ik vaak alleen in de bus.
Soms zelfs al vanaf halte Molenstraat.
Al kan ik op dat tijdstip dus net zo goed vanaf halte de Kerk gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten