zondag 22 maart 2009

nummer 12 - 22/3/'09

22 maart, zondagmorgen 10.34

Eergister werd ik wakker met dikke ogen en een snotneus.
Eergister ook de eerste blote vrouwenbenen in gouden open schoentjes,
doodnormaal liep daar een indische dame alsof het al weken zomer is.

Gister fluitende vogels, drukte en aardbeien op de markt.
Die aardbeien waren zelfs in de aanbieding, alsof het hoogseizoen was.
Smakelijk ook, verzekerde mijn fruitman mij.

Mensen fietsen met open jas of zelfs zonder,
lopen doen sommigen zelfs in t-shirt.

Snotterend van de hooikoorts waan ik mij nu in de zomer,
Spaanse muziek op, stoel naar de zon gericht en voeten
op de vensterbank. Een zondags ontbijt met aardbeien.
Ogen halfdicht tegen de zon en de kale boomtoppen.

22 maart, de lente begon eergister

Geen opmerkingen:

Een reactie posten